Marka Tescili ve/veya Patent Tescili yaptırmadan, koruma için gerekli hukuki haklara sahip olamayacağınızı biliyor musunuz ?!...
TANINMIŞ MARKA KAVRAMI !?...

Tanınmış marka kavramı; yalnızca hedef kitlesi tarafından değil; aynı zamanda, toplumun tüm kesimleri tarafından kabul edilebilir düzeyde tanınmışlığa erişmiş, herhangibir hatırlatmaya gerek kalmaksızın zihinlerde refleksif olarak belirli bir ürün veya işletme ile çağrışım yapan markaları ifade eder. Günümüzde marka hakkı sahiplerinin, tanınmış marka statüsünü kazanabilmelerinin iki yolu bulunmaktadır: Birincisi, "yürüyen bir dava içinde markanın tanınmışlığının tespitinin istenmesi", İkincisi ise, "Türk Patent Enstitüsü'ne yapılacak tanınmışlığın tespitiyle ilgili başvuru"dur.

Tanınmış markanın sahibine sağladığı pek çok avantaj bulunmakla birlikte, aşağıdaki belirtilen unsurlar önemini vurgulamak için yeterli düzeyde fikir vermektedir:

  • Tanınmış markanın aynısının ya da bir benzerinin, esasen tescilli olduğu sınıf/sınıflar dışında da tescil edilmesi mümkün değildir. Olası tescil başvurularıda, tanınmış marka sahibinin itirazına gerek kalmaksızın, aynı veya benzer başvuru Türk Patent Enstitüsü tarafından doğrudan reddedilmektedir.
  • Olası bir dava durumunda, karar organlarına karşı, hakka tecavüz fiilinin ispatı, normal bir markaya oranla çok daha kolay olmaktadır.
  • Günümüzde, firmaların ulusal ya da uluslararas pazarda rekabet ederken başarılı olabilmelerinin ön koşullarından biri, maddi güçlerinin yanında, sahip oldukları entellektüel güçleri ve bu gücü sağlayan saygınlıklarıdır. Sahip oldukları markalarının tanınmışlık şerhi taşıması da kendileri için en önemli saygınlık unsurlarından biridir.  

Türkiye'nin de taraf olduğu uluslararası anlaşmalar ve yargı kararları bir markanın tanınmış marka olabilmesi için taşıması gereken kriterleri belirlemiş bulunmaktadır. Söz konusu kriterler 18(on sekiz) ana başlık altında toplanarak Türk Patent Enstitüsü tarafından ilan edilmiştir:

  1. Markanın tescilinin ve kullanımının süresi (markanın tarihçesi hakkında ayrıntılı bilgi),
  2. Markanın tescilinin ve kullanımının yayıldığı coğrafi alan ve kapsam. (Yurt içi ve yurt dışı tesciller nelerdir?)
  3. Markanın üzerinde kullanıldığı mal ve/veya hizmetin piyasadaki yaygınlığı, pazar payı, yıllık satış miktarı nedir?
  4. Markaya ilişkin promosyon çalışmalarının (özellikle de Türkiye'deki promosyon çalışmalarının) özellikleri nelerdir? (Promosyonun süresi, devamlılığı, yayıldığı coğrafi alan, kapsam, promosyona harcanan para, promosyonun niteliği (TV reklamı, yerel gazete ilanı, sadece çocuk sahiplerine yönelik yapılan tanıtım vs.)
  5. Reklam niteliğinde olmayan ancak markanın tanıtımına faydalı olabilecek nitelikte faaliyetler var mıdır? (Gazete, dergi, TV vb. medya organlarındaki yayınlar, markalı ürünlerin fuarlarda teşhiri vb.)
  6. Markanın tanınmışlığını gösteren bir mahkeme kararı var mıdır veya marka sahibinin markasını koruma yolundaki etkin çabaları nelerdir? (Tanınmışlık kararı dışında , verilmiş mahkeme kararları, halen devam etmekte olan marka, haksız rekabet davaları, İtiraz sayıları vb.)
  7. Marka ne derece orijinaldir, markanın ayırt edicilik niteliği nedir?
  8. Markanın tanınmışlığına ilişkin yapılmış kamuoyu araştırmaları varsa bunların sonuçları.
  9. Markanın sahibi firmaya ilişkin özellikler (firmanın büyüklüğü, çalışan sayısı, ödenmiş sermayesi, cirosu, karı, yurt çapında ve yurt dışında sahip olduğu dağıtım kanalları: şubeleri, bayilikleri, servis ağı, ödediği vergi, ihraç miktarları, piyasasına hakimiyeti vs.),
  10. Marka üzerinde kullanıldığı mal veya hizmetle özdeşleşiyor mu? Marka kelime veya şekil olarak görüldüğü anda refleks olarak belli bir ürünü çağrıştırıyor mu? Marka üzerinde kullanıldığı mal veya hizmetle ilgili olarak belli bir kaliteye veya statüye işaret ediyor mu?

Lütfen Devamı İçin Sonraki Sayfaya Geçin ==>>
Bu bölümde, firmamız tarafından sağlanan, markaya bağlı hizmetler (tescil, takip, tescil sonrası işlemler vb. gibi) konusunda bilgiler verilmekedir.
Ana Sayfa            e-ileti           Site Haritası
© 2008 - 2016 Devrim Patent. Bu sitenin tüm hakları Devrim Patent'e aittir. Devrim Patent'in yazılı izni olmaksızın kullanılamaz!
Oruç Reis Mah. Tekstilkent Ticaret Merkezi B-15 Blok No: 51 Esenler 34295 İstanbul, Türkiye
Tel:    +90 212 554 40 48 (pbx)                                                   Faks: + 90 212 554 40 48
e-leti: bilgi@devrimpatent.com.tr                                      msn: bilgi@devrimpatent.com.tr